سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :13
کل بازدید :83111
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/1/10
7:5 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حدود چهار کیلومتر که از حرم دور بشیم وارد مکانی میشیم که قتلگاه امامزاده ست.

اردهال

از دروازه که وارد شدیم چند ساختمان و حسینیه اطرافمون بود که بعد از عبور از اونها به دامنه کوه رسیدیم. این منطقه جاییه که به دستور حاکم وقت سپاه کوچک و صد نفره امامزاده رو محاصره می کنن، به اونها حمله می کنن و همگی رو به شهادت می رسونن. بعد هم سر امامزاده رو از تن جدا و به دارالخلافه می فرستند. این جریان که 55 سال بعد از عاشورا اتفاق می افته و یادآور مظلومیت امام حسینه باعث شده اینجا به کربلای ایران معروف بشه.

ادامه مطلب...

93/5/19::: 10:59 ع
نظر()
  

حضرت علی ابن امام مجمد باقر(ع) یکی از چهار امامزاده بزرگ ایرانه که در مشهد اردهال دفن شده و بخاطر شباهت هایی که بین شهادت ایشون و امام حسین بوده، اینجا به کربلای ایران معروف شده.

امام جعفر صادق درباره این امامزاده فرموده : "هرکس برادرم حضرت علی ابن باقر را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که قبر جدم حسین را در کربلا زیارت کرده باشد."

مشهد اردهال

ادامه مطلب...

  

روستای مشهد اردهال 40 کیلومتری غرب کاشان قرار داره. اهمیت این روستا بخاطر وجود یکی از مهم ترین باعظمت ترین امام زاده های ایران حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) هست. اینجا به دلیل اینکه این امامزاده با جنگی نابرابر شهید شده و سرش رو از تنش جدا کردن به کربلای ایران هم معروفه. گفته میشه در ایران چهار امامزاده بزرگ یعنی حضرت علی ابن امام محمد باقر (در مشهد اردهال کاشان) حضرت معصومه (در قم)، حضرت احمدابن موسی معروف به شاهچراغ (در شیراز) و حضرت عبدالعظیم (در شهر ری) به این دلیل که مستقیما از زبان ائمه ستایش شدند و عظمت مقامشون بیان شده، معظم ترین امامزاده های ایران هستند.

حالا ما توفیق داشتیم به زیارت این امامزاده بزرگ بیایم. انشاءالله خدا قبول کنه

 


93/5/19::: 10:43 ع
نظر()
  

این بنا هم در همون محوطه ای که بقیه آثار نیاسر قرار دارن واقع شده. قدمت این بنا به حدود 2000 سال پیش برمیگرده. کاربردهای مختلفی برای چارتاقی گفته شده و مهم ترینش اینه که این اثر آتشکده ای مربوط به دوره اردشیر ساسانی بوده

کاربرد جالب دیگه ای که برای این اثر کشف شده، محاسبات تقویمی بوده. این بنا طوری ساخته شده که طلوع و غروب خورشید در ابتدا و وسط هر فصل از یکی از روزنه های اون دیده میشه

چارتاقی

چارتاقی


93/5/19::: 7:29 ع
نظر()
  

غار رئیس نیاسر در همون محوطه آبشار قرار گرفته. طبق تحقیقات انجام شده این غار قدمتی چند هزار ساله داره و به دوره اشکانی برمیگرده. کاملا توسط انسان ساخته شده و در واقع معبدی بوده برای پیروان آیین میترا، خدای ایران باستان. وارد غار که میشیم اولین چیزی که متوجه میشیم تنگ بودن راهروهاست. هرچی هم که جلوتر میریم مسیر تنگ تر و تنگ تر میشه طوری که به زحمت به اندازه یه نفر فضا وجود داره.

غار نیاسر

غار نیاسر

ادامه مطلب...

  
<      1   2   3   4   5   >>   >