سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :13
کل بازدید :83418
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/10
3:5 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حضرت علی ابن امام مجمد باقر(ع) یکی از چهار امامزاده بزرگ ایرانه که در مشهد اردهال دفن شده و بخاطر شباهت هایی که بین شهادت ایشون و امام حسین بوده، اینجا به کربلای ایران معروف شده.

امام جعفر صادق درباره این امامزاده فرموده : "هرکس برادرم حضرت علی ابن باقر را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که قبر جدم حسین را در کربلا زیارت کرده باشد."

مشهد اردهال

خلاصه سرگذشت این امامزاده از این قراره : "مردم فین کاشان در سال 113 هجری قاصدی به مدینه نزد امام محمد باقر فرستادند و از ایشون درخواست نماینده کردند. امام فرزند خود علی برادر امام جعفر صادق را به ایران و شهر کاشان فرستاد. امامزاده به کاشان رسید و در محله فین بزرگ ساکن شد و تابستان ها به دلیل گرمی هوا به منطقه اردهال می‌رفت. طی چند سال امامزاده علی از نفوذ زیادی در بین مردم برخوردار شد و این باعث ترس حاکم اردهال شد. وی سپاهی را برای قتل حضـرت به منطقـه میفرستد و آن حضرت در یک جنگ نابرابر همراه یارانش در منطقه ییلاقی اردهال به شهادت می‌رسند."

مشهد اردهال

توی صحن امامزاده با مقبره سهراب سپهری که یکی از بزرگ ترین شاعران معاصر ایرانه روبرو میشیم. روی سنگ قبر این اشعار که از خود سهرابه حک شده :

به سراغ من اگر می‌آیید
نرم و آهسته بیایید
مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من

اردهال