سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :8
کل بازدید :83318
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/1/31
4:35 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

این قلعه تاریخی که حالا فقط ویرانه ای ازش باقی مونده لااقل هزار سال قدمت داره و تا دوران صفوی سرپا بوده و استفاده میشده.

میمون قلعه


  

شاید کمتر کسی باشه که بدونه امام رضا یه فرزند داشته که تو قزوین دفن شده. از جمله خودم که وقتی توی حرم امامزاده حسین بودم و نسب ایشون رو مطالعه می کردم به این جمله برخوردم که امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) یعنی فرزند مستقیم و بی واسطه امام

با تعجب از خادم اونجا پرسیدم تا جایی که می دونیم امام رضا تنها یه پسر داشتن که همون امام جواد (ع) هست، پس جریان این امامزاده چیه. ایشون هم توجه ما رو به نوشته ای که ورودی ضریح نصب شده بود جلب کرد که قضیه رو روشن می کرد.

امامزاده حسین

ادامه مطلب...

93/6/7::: 9:7 ع
نظر()
  

خیابان سپه اسناد موجود قدیمی ترین خیابان ایرانه و ظاهرا در دوران صفوی ساخته شده.

این خیابان سنگ بجی آسفالت از سنگ فرش پوشیده شده. نکته جالب دیگه پیاده روی بسیار پهن اونه که به اندازه سواره رو پهنا داره.

خیلی از آثار تاریخی قزوین اطراف این خیابان قرار دارن

خیابان سپه

سپه


93/6/7::: 7:11 ع
نظر()
  

قزوین از شهرهای بزرگ ایرانه که زمانی هم پایتخت حکومت صفوی بوده. این شهر دیدنی های زیادی داره که شامل انواع موزه ها، آثار تاریخی، امامزاده ها و مسجدهای تاریخی میشه.

قدیمی ترین خیابان ایران، کوچک ترین کلسیای جهان، بزرگ ترین آب انبار تک گنبدی جهان، ... همه توی قزوین قرار گرفته. از جمله جاذبه های دیگه قزوین قلعه الموت و دریاچه اوان هستند که هرکدوم بجای خودش خیلی دیدنی و جالبه.

قزوین سوغاتی های خوشمزه ای داره که از بینشون از باقلوا و شیرینی چرخی اسم ببریم.

در سفر کوتاهی که به قزوین داشتیم تونستیم بعضی از این مکان ها رو دیدن کنیم که به تدریج شرح اونها رو به همراه عکس هاشون اینجا میذارم.


  

به این ترتیب به پایان سفر کوتاهمون به کاشان رسیدیم. توی این سه روز سعی کردیم جاهای دیدنی رو ببینیم و با شهر کاشان و تاریخ و تمدنش آشنا بشیم. قطعا توی این مدت کم امکان دیدن همه جاذبه های این شهر وجود نداشت ولی ما سعی خودمون رو کردیم!

نظرتون رو برام بنویسید.

تا سفرهای بعد خدانگهدار


93/5/19::: 11:25 ع
نظر()
  
<      1   2   3   4   5   >>   >