سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :10
کل بازدید :83301
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/1/29
3:24 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حمدالله مستوفی مورخ و جغرافی دان و شاعر معروف در سال 750 توی قزوین وفات کرده. آرامگاه حمدالله مستوفی بنا و برجی آجریه که از دیدنی های قزوین محسوب میشه.

قزوین


  

مسجد النبی با وسعتی حدود چهارده هزار متر مربع، یکی از بزرگترین مسجدهای ایران محسوب میشه. این مسجد در دوره قاجاریه، به فرمان آقا محمد خان ساخته شده و در دوره فتحعلی شاه تجدید شده. البته ظاهرا شواهدی وجود داره که این مسجد دوره صفوی هم وجود داشته.

قزوین

ادامه مطلب...

93/6/29::: 7:12 ع
نظر()
  

بازار تاریخی قزوین قدمتی هزارساله داره. این بازار دوره صفوی زمانی که قزوین پایتخت بوده خیلی گسترش پیدا کرد. اگرچه الان مغازه های این بازار همه جور جنس جدید و به روزی عرضه می کنند اما معماری سنتی بازار تا حدود زیادی حفظ شده. طاق ها و آجرکاری های بازار قزوین گشت و گذار توی اینجا رو با حسی جذاب و تاریخی همراه می کنه.

قزوین

ادامه مطلب...

93/6/28::: 4:34 ع
نظر()
  

دهکده طبیعت باراجین قزوین مکان منحصر به‌فردیه که در اون برای حیوانات محیطی شبیه به محیط زیست طبیعی شون ساخته شده. ظاهرا در طراحی اینجا از آخرین پیشرفت‌های پارک‌های مشابه در جهان از جمله آفریقای جنوبی الگوبرداری شده.

باراجین

ادامه مطلب...

  

بقعه چهار انبیاء یا پیغمبریه محل دفن چهار پیامبر قوم بنی اسرائیل هست. اسم این چهار پیامبر «سلام»، «سلوم»، «سهولی» و «اقلیا» ذکر شده. طبق روایت های تاریخی این چهار پیامبر الهی که سال ها مورد آزار و اذیت قوم بنی اسرائیل قرار داشتند، تصمیم به مهاجرت به نواحی داخلی فلات ایران و ایالت «ماد» می گیرند.


قزوین

ادامه مطلب...

  
<      1   2   3   4   5   >>   >