سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :14
کل بازدید :83484
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/15
1:18 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

سر راه برگشت از باغ فین به مرکز شهر نماز ظهر رو توی امامزاده ای معروف به شاهزاده ابراهیم خوندیم. این امامزاده یکی از ده ها امامزاده کاشان و صدها امامزاده موجود در اقصی نقاط ایران هست که همیشه این سوال رو به ذهن میاره که این همه امامزاده توی ایران چیکار میکنن. خوشبختانه نماز ظهر فردای اون روز توی امامزاده دیگه ای به نام هارون ابن موسی (معروف به پنجه شاه) پاسخ رو گرفتیم. کنار ضریح این امامزاده نوشته ای بود که یه جریان تاریخی رو تعریف می کرد. خلاصه ماجرا این بود : "وقتی مامون عباسی، امام رضا رو به مشهد احضار می کنه و ایشون به این سفر می رن، بعد از مدتی خبر به مدینه می رسه که ایشون ولیعهد شدند. به همین دلیل موجی توی خاندانشون (طایفه بنی هاشم) به پا میشه و دسته های بزرگی از فرزندان و نوادگان امام علی (که طی حدود 200 سال تا زمان امام رضا تعدادشون به هزاران نفر میرسیده) به راه میفتن تا دنبال امام رضا به مشهد بیان. این کاروان به مرکز ایران میرسه که خبر میرسه امام رضا توسط مامون کشته شده ادامه مطلب...

  

اولین جایی که بعد از ورود به کاشان ازش دیدن کردیم باغ فین کاشان بود.

 باغ فین کاشان

این باغ یکی از زیباترین و ظاهرا یکی از قدیمی ترین باغ های ایران هست و در فهرست آثار یونسکو هم ثبت شده. از جمله ماجراهای این باغ اینکه عمرولیث صفاری (فرمانروای سلسله صفاری و متوفای 289 هجری قمری) زمانی توی این باغ اردو زده بوده. همچنین شاه اسماعلیل صفوی توی این باغ مراسم تاج گزاری انجام داده و تلخ تر از همه اینکه امیرکبیر توی همین باغ به قتل رسید.

 باغ فین کاشان

 گوشه ای از باغ حوضی هست که طبق رسم محلی سکه داخلش پرتاب می کنند. هرکس که سکه ش توی قسمت وسط حوض فرو بره ادامه مطلب...

  

شهرستان کاشان از شهرستانهای استان اصفهانه و درمحدوده مرکزی ایران قرار گرفته

عرقیات و مخصوصا گلاب این شهر معروفه و دیدنی های طبیعی و تاریخی زیادی داره

آثار تاریخی و دیدنی فراوانی در این شهر وجود دارد که از آن میان می‌توان به باغ فین، مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه عامری‌ها، خانه عباسی‌ها، خانه طباطبایی، خانه بروجردی، حمام سلطان امیراحمد اشاره نمود.

کاشان یکی از اولین مراکز تشکیل تمدن انسانی هم بوده‌ و طبق حفاریهای باستان‌شناسی در تپه‌های سیلک کاشان، سابقه حضور بشر در این منطقه به هفت هزار سال پیش می رسه.

ضمنا اگه سفری با این منطقه داشتین فرصت رو برای گشت و گذار در طبیعت و استفاده از دیدنی های طبیعی قمصر و نیاسر از جمله چشمه و آبشار غافل نشین.

فرصتی دست داد تا دو روزی مهمون این شهر زیبا باشیم که در ادامه مطالب شرح مختصری از دیدنی هاش رو می نویسیم


  
<   <<   6   7   8   9