لوگوی وبلاگ

5:42 ع
مشخصات مدیروبلاگ

یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان

محتشم کاشانی از شاعران دوره صفویه بوده و بیشتر بخاطر شعر عالی و بینظرش درمورد واقعه کربلا معروف شده.

"باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است ..."

محتشم

93/5/18::: 2:13 ع
نظر()

صبح روز دوم سفرمون به کاشان سری به بازار تاریخی این شهر زدیم. بازار کاشان مکانی زنده و پر جنب و جوشه که هرچند از کالاهای روز هرچی بخواین توش پیدا میشه اما معماری و ظاهر سنتی خودش رو حفظ کرده و همین تضاد بین سنت و تجدد گشت و گذار توی بازار رو خوشایند می کنه.

همین حالت توی بعضی از کوچه های قدیمی مخصوصا توی مرکز تاریخی شهر وجود داره. جایی که توی کوچه های تنگ و کاهگلی دیدن طاق هایی که وجود داره و همینطور درب های قدیمی چوبی این حس رو به آدم دست میده که داره توی تاریخ راه میره. و جالب اینکه این خونه ها متروکه و جزء آثار باستانی نشدند و هنوز هم توی اونها زندگی به روال عادی جریان داره.

بازار کاشان

این جور سفرها که برای گشت و گذار توی تاریخ و طبیعت کشورمون انجام میدیم این ویژگی رو دارن که شب ها یه جای مناسب توی اون شهر انتخاب می کنیم، همونجا چادر می زنیم و اتراق می کنیم. یکی از مکان های مناسبی که در شهر کاشان به منظور اسکان مسافرها آماده شده پارک آیت الله مدنی هست که در کمربندی شهر، بلوار قطب راوندی قرار داره.

اسکان

کنار پارک جای پارک کافی برای ماشین ها وجود داره. روی سکوها و همینطور چمن های پارک جای کافی برای چادر زدن وجود داره. محیط هم خانوادگی و امنه. داخل پارک فروشگاه، سرویس بهداشتی و مکان شستشوی ظروف وجود داره. در کل این پارک جای مناسبی برای اسکان مسافرهاست و برای کسایی که شب می خوان چادر بزنن پیشنهاد میشه.

93/5/18::: 1:50 ع
نظر()

اولین روزی که به گشت و گذار در کاشان مشغول بودیم به شب رسید و برای نماز مغرب به مسجد آقابزرگ اومدیم. این مسجد انصافا اگه نگیم زیباترین و باعظمت ترین بنای مذهبی شهر کاشان که قطعا یکی از بهترین هاست.

مسجد آقابزرگ

ادامه مطلب...

یکی از ارکان مهم شهرهای تاریخی حمام های عمومی بوده که نظم و کیفیت اونها تمدن بالای اون شهر رو میرسونده. شهر کاشان پره از این حمام ها که ذکر خیر یکی شون رو (حمام فین) قبلا اشاره کردیم.

حمام سلطان امیراحمد یکی از زیباترین حمام های کاشانه که به دلیل مجاورت با امامزاده احمدابن موسی به این نام معروف شده. قدمت این حمام به دوره قاجار میرسه.

دیوارهای حمام به رنگ آبی فیروزه ایه و قسمت های مختلفش معماری و گچ بری های زیبایی داره. با هم چندتا عکس از قسمت های مختلف حمام رو ببینیم.

یکی از قسمت های جالب این حمام پشت بامش هست که با عدسی های متعددی که روش کار گذاشته شده گرم کردن داخل حمام رو ساده تر میکنه.