سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :14
کل بازدید :83490
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/15
5:12 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اینجا حرم حضرت احمدابن موسی مبرقع نوه امام جواد (ع) و یکی از باصفاترین امامزاده های کاشان هست. قدمت بنای امامزاده به حدود 500 سال قبل برمی گرده. توی صحن امامزاده نذری های جالبی می دادن مثل بطری آب معدنی (توی گرمای تابستون خیلی مناسب بود) و شربت زعفران.

اگه سفری به قم داشته باشید می تونید پدر این امامزاده یعنی جناب موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) را زیارت کنید.

احمدابن موسی


  

توی کاشان خانه های تاریخی متعددی وجود داره از جمله "خانه طباطبایی" ، "خانه بروجردی ها" ، "خانه عباسیان" ، "خانه عامری ها" ، ...

جالب اینکه ذیل عنوان هرکدوم تابلوهایی تبلیغی با عنوان شاهکارمعماری ایران یا شاهکار معماری جهان مشاهده می کنیم. ما بعنوان نمونه خانه بروجردی ها رو انتخاب کردیم تا ازش دیدن کنیم.

خانه بروجردی ها از حیاط ها، ایوان ها و تالارهای متعددی تشکیل شده و معماری خیلی زیبایی داره. این خانه که حدود 150 سال پیش ساخته شده واقعا لایق عنوان شاهکار معماری ایرانی هست.

با هم تعدادی از عکس های این خانه رو ببینیم.

خانه بروجردی ها

ادامه مطلب...

  

این باروها حدود 1000 سال قدمت دارند و به دوره سلجوقی ها برمی گردند.

بارو

ادامه مطلب...

93/5/18::: 12:50 ع
نظر()
  

در این تپه ها آثار یک تمدن با قدمت 8000 سال پیدا شده. این اکتشاف به سرپرستی یک باستان شناس فرانسوی حدود 90 سال پیش انجام شده. کنار تپه ها یک موزه هم وجود داره که کپی هایی از آثار کشف شده شامل ابزارها، ظروف و غیره رو نمایش میده. لازم به ذکره اصل آثار کشف شده توی این تپه ها همگی از ایران خارج شده و الان در موزه لوور پاریس قرار دارند.

سیلک

ادامه مطلب...

93/5/18::: 12:38 ع
نظر()
  

این بقعه که منصوب به فیروز ابولوءلوء هست (یک ایرانی که قاتل عمر خلیفه دوم اسلام بوده) ، ظاهرا به یکی از اختلافات طولانی بین اهل سنت و حکومت ایران مبدل شده بود تا اینکه بالاخره حکومت جهوری برای حفظ وحدت بین شیعه و سنی از چند سال پیش این بقعه رو تعطیل کرده. الان فقط از بیرون میشه بقعه رو دید و هیچ در ورودی به داخل وجود نداره.

 بقعه ابولوءلوء

ناگفته نمونه که به گفته تاریخ دانها ابولوءلوء بعد از قتل عمر، دستگیر و اعدام شده و قبرش توی مدینه ادامه مطلب...

  
<   <<   6   7   8   9      >