سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :13
کل بازدید :83364
تعداد کل یاداشته ها : 43
103/2/6
12:16 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
یه مسافر[189]
توی این وبلاگ قصد دارم همینطور که به سفر به شهرهای مختلف و تماشای دیدنی های تاریخی، مذهبی و طبیعی ایران میرم اون ها رو به همراه عکس و توضیحات مختصر، به اشتراک بگذارم. به امید روزی که جاذبه های کشورمون برای همه هم میهن هامون شناخته بشن و به اونها افتخار کنن.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

حسینیه امینی ها یکی از زیباترین خانه های تاریخی قزوینه که حدود 150 سال پیش ساخته شده. در طراحی و ساخت این خانه هنرها و ابتکارهای خیلی زیبا و جالبی استفاده شده.

داخل خانه سه تالار اصلی وجود داره که هرکدوم گچ کاری و آینه کاری های زیبایی روی دیوارها و سقفشون کار شده.

قزوین

به گفته راهنما لوسترها و چلچراغ ها از بهترین اجناس فرانسوی و ایتالیایی هستن که البته الان عتیقه و قیمتی به حساب میان. فرش های این خانه هم همه جزء بهترین و زیباترین کارها بودن که متاسفانه از ایران برده شدن و الان در موزه های اروپایی نگه داشته میشن.

قزوین

قزوین

قزوین

قزوین

بالای تالارها اتاقک های کوچکی ساخته شده که موقع مجالس خانم ها اونجا مینشستن و مراسم رو دنبال میکردن.

قزوین

یکی از ابتکارات جالبی که دیدیم فرورفتگی های دواری توی دیوارها بود که باعث تقویت صدا میشه و توی اون روزگار نقش بلندگو رو ایفا میکرده.

قزوین

زیر تالارها زیرزمین و انبار قرار گرفته که درنوع خودش جالب و دیدنیه.

قزوین

قزوین

این هم تصویر حاج محمدرضا امینی سازنده این خانه است که 150 سال پیش 48 هزار تومن خرج کرده تا اینجا رو بسازه. این خانه توسط ایشون وقف شده و به گفته راهنمای خانه که یکی از نوادگان ایشون بود این وقف 99 نسل ادامه داره و از نسل صدم، خانه از وقف خارج میشه و امکان خرید و فروش پیدا میکنه.

قزوین

در حال حاضر در این خانه بجز بازدید گردشگران، در محرم و صفر محل انجام مراسم مذهبی و عزاداریه.

قزوین

قزوین


93/6/31::: 7:8 ع
نظر()